6 ayda 215 bin eğreti Doğu Ekspresi ile gezi yaptı

25 saatlik güzergahında Ankara’dan akım yazar Kırıkkale, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum güzergahını izleyen tren, 1310 kilometre posta katettikten sonra serencam durağı Kars’a ulaşıyor.

Rotası üzerindeki rengarenk ağaçlarla çiçeklerin vadi aldığı arazilerin yanı sıra orman, öz, akarsu ve dip kanyonların manzarasını yolcularına sunan Doğu Ekspresi ile seçme dönüş Kars, Ankara arasında düğme kez yapılıyor.

Tayyare ve otobüse bakarak elan akıllıca maliyetle seyahat etme imkanı bulan evcil ve ecnebi turistler, biletleri eyyam öncesinden satışa çıkan trende özellikle kışın meydan bulmakta zorlanıyor.

MANZARAYI YUTMAK İÇİN HİÇ UYUMUYORLAR

Yolculuk edenlerden bazılarının manzarayı kaçırmamak amacıyla hiç uyumadan gezi yaptığı Maşrık Ekspresi’ni yılın önceki yarısında kısaca 215 bin sevimli kullandı.

SELIM Fırka Kars Milletvekili Ahmet Aslan, Maşrık Ekspresi’ne olan ilginin sürdüğünü bildirdi. Gün Doğusu Ekspresi’nin bölgeye oylumlu katkı sunduğunu tamlayan Aslan, “Kars bildiğiniz kabilinden hem tarihi hem da doğasıyla tüm tıpkısı şehir. Bizler üstelik bu güzellikleri ortaya anlamak için değme dönem biraz daha fazla çalışarak bölgeyi çekicilik merkezi haline getirmeyi istiyoruz. Kars her güzeşte zaman gezmen sayısını arttırmaya bitmeme ediyor, hele Şark Ekspresiyle insanlar rotayı bu bölgeye çevirdi. İnsanlarımızın demiryoluyla, trenle yolculuk etmeyi yine tercih kadir hale gelmesi ve bağlam göstermesi bizleri bahtiyar ediyor. Bizler birlikte vatandaşlarımıza konforlu gezi ulaşmak yerine layenkati çalışmaya devam ediyoruz” diye niteleyerek konuştu.

‘TREN HADDINDEN FAZLA RAHAT’

Yolculardan Erhan Tekin ise Afyonkarahisar’dan Kars’a geldiğini söyledi. Şimendifer yolculuğunu ve yoldaki manzaraları çok beğendiğini rapor fail Tekin, “Şarki Ekspresi’ni içtimai medyada çokça gördüm, düşkünlük ettim ve bu atmosferi sürmek üzere hem üstelik Kars’ı, Erzurum’u, Erzincan’ı koymak amacıyla buralara geldim. Gezi haddinden fazla iyicene geçti, manzaralar çok güzeldi ve keyifliydi. Tren çok bayındır, haddinden fazla imkanı var. Bir bile camdan sonsuz manzarayı izliyoruz, o yüzden yolculuk kıvrak geçti” ifadelerini kullandı.

‘HERKESE TAVSİYE EDERİM’

Yolculardan İsmail Ayaz bile hattın temas mevsim çok güzel manzaralar sunduğunu dile getirerek, “Bu trenle seyahat bir mükemmel, film izler kabilinden camdan dışarıdaki manzaraları izliyoruz, seyahat bittabi bitiyor anlamıyoruz. Herkesin banko yolculuk yapmasını referans ederim” diyerek konuştu.