Artvin ruzname haberi: Borçka Karagöl Zevk Parkı 9 ayda kestirmece 410 bin kişiyi ağırladı

Artvin’in sunu muhteşem turizm merkezlerinden Borçka Karagöl Zevk Parkı, yılın 9 ayında tahminî 410 bin ziyaretçiyi ağırladı.

Borçka kaymakamlık merkezine 27 kilometre uzaklıktaki Borçka Karagöl Zevk Parkı, bakir cins koronavirüs (Kovid-19) salgınının arkası sıra çarkıt ağırbaşlı günlerine kafasız döndü.

Toplam 368 hektar alana sahip zevk parkı, ünlü Karagöl’ü, bozulmamış doğası, buğulanmış ormanları, ensesi kalın bitey, üslup yolları ve kamp alanlarıyla huy tutkunlarının vazgeçilmezleri arasında düzlük alıyor.

Bahar ve yaz aylarında yeşilin, güzün ise solgun, turuncu, kırmızı ve kahverenginin onlarca tonunu sergileyen gusto parkı, göl çevresindeki ağaçların gölgelerinin suya yansımasıyla ziyaretçilerine görsel şölen sunuyor.

İl Özel İdaresi verilerine göre, yılın 9 ayında tahminî 410 bin yerel ve ecnebi turistin ülfet ettiği Karagöl’de bu sayının, önümüzdeki günlerde oluşacak sonbahar renklerini almak için gelecek turistlerle daha üstelik artması bekleniyor.

“Bura behişt, gelinip görülmesi geçişsiz”

Eşi Berker ile Ankara’dan gelen Aslı Yalman, AA muhabirine, Artvin’in tabiat harikası tıpkı kent olduğunu ve ilk defa gördüğü Borçka Karagöl’e hayran kaldığını söyledi.

Bu tabii güzelliğin on paralık bozulmamasını dileyen Dik, “Eşimle ancak dışına dahi gitmiştim. Orada de benzer benzeri kayran vardı, Zabljak diye. Burası oradan mezuniyet tekmil güzel. Adeta bayıldık.” dedi.

Yalçın, yeşilin rastgele tonunu görmenin olabilir olduğunu dile getirerek, “On Paralık görmediğimiz, bilmediğimiz ağaçlar, bitkiler var. Bura behişt, gelinip görülmesi geçişsiz.” ifadelerini kullandı.

Berker Yalman ise Karagöl’de etraflı tıpkı doğayla karşılaştıklarını, öğün boyunca haza manzaralar gördüklerini dile getirerek, “Umarım mufassal yıllar bu doğallığını korur. Tabiat harikası özel tıpkı düz bura. Dünyada cennet köşeler vardır evet bura öyle aynı düz.” diye konuştu.

Doğanın insana dirlik verdiğini vurgulayan Dik, “İnsanlar gelsinler ve bu doğanın sesini burada dinlesin. Geldiğimize fazlasıyla değdi, umarım ati yıllarda gene geliriz.” dedi.

“Buralar o büyüklüğünde iyice kim bıkmıyorum, sıkılmıyorum”

Manavgat’tan mevrut Seher Kaya, Gün Doğusu Karadeniz turuyla bölgedeki yaylaları ve gölleri gezdiklerini söyledi.

Havanın ve doğanın çok domuzuna olduğunu belirten Kaya, “Gözlerimizi manzaradan alamıyoruz. Burada gölle huy bütünleşmiş. Bol verimli foto, video çektik. Dirlik zarfında temel dinliyoruz, eğleniyoruz.” dedi.

Latif Kaya bile Karadeniz’in yeşili ve tabiatıyla bambaşka ayrımsız yer olduğuna belen ederek, şöyle konuştu:

“Biz her ant cenneti tayf ederiz. Bura dahi cennetten benzeri parça kabilinden çokça güzel ayrımsız kayran. Bu geziye arkadaşlarımla geldim. İlk sefer geliyorlar. Ben daha geçmiş yıllarda da gelmiştim. Buralar o kadar iyicene kim bıkmıyorum, sıkılmıyorum, doyamıyorum. Tabiatı saf bire bir saha.”

Erzurum’dan gelerek bölgeyi gezen Nihal Çolak ise bölgeyi çokça beğendiklerini dile getirdi.

Tabiatın delici güzellikte olduğunu vurgulayan Çolak, “Oğlum ve eşimle gelişigüzel geldik, çokça memnunuz. Tabiat tamam, kullanılmamış küsurat ender yerlerden biri. Aşağılık çok pir. Keşki elan evvel gelip görseydim diye irtical edemiyorum. Burada çok fena hâlde vakit geçirdik.” dedi.