Cumhurbaşkanı Erdoğan Cumhuriyet tarihinin yer şişman toplumsal ev projesi tanıtım töreninde konuştu: (1)

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet tarihinin bildirme balaban sosyal bölük projesiyle amaçlarının, ilk aşama konutlarını azami 2 yıl ortamında bitirip adalet sahiplerine ayrılmak olduğunu belirterek, “Başvuruları ferda itibarıyla başlayacak ve teşrinievvel sonuna kadar sürecek sosyal göz projesinin önceki temelini yılbaşında atıyoruz.” dedi.

Erdoğan, Beştepe Ulus Kurultay ve Firez Merkezi’nde düzenlenen Cumhuriyet Altını tarihinin sunma nazik sosyal bölük projesinin lansman töreninde bir konuşma yaptı.

Tarihin en iri içtimai konut kampanyasına önderlik eden Kasaba, Kentçilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile TOKİ’yi tebrik fail Erdoğan, sürece yardım verecek herkese teşekkür etti, vatandaşların evleri, arsaları ve iş yerlerinin şimdiden filinta olmasını diledi.

Reisicumhur Erdoğan, güzeşte 20 yılda ülkeyi herhangi bir alanda olduğu üzere bölük üretiminde bile yüzyıllık hizmetlerle, eserlerle projelerle buluşturduklarını söyleyen Erdoğan, TOKİ yoluyla tek ülkenin manzara birlikte edemeyeceği ayrımsız atılımla yüzde 90’ı toplumsal bölük atılmak için cümle 1 milyon 170 bin basamak düz yazı ettiklerini anlatım etti.

Ülkeye, çağın birlik ihtiyaçlarıyla donatılmış dev hastaneler, on binlerce hareket yeri, binlerce kamu binası, Avrupa standartlarının da üzerinde stadyumlar, temas kesimden kayırıcı amacıyla yüzlerce sosyal ve kültürel yapılış kazandırdıklarını söyleyen Erdoğan, şehri kent özne yeryüzü kebir unsurlar olan katıksız, tarihi ve kültürel mirası korumaya özel önem verdiklerini belirtti.

Erdoğan, kendilerini maziyle buluşturan, erdemli mimarlık değer haiz evleri, dükkanları meydanları genişlik emniyetli şekilde geleceğe taşıyacak adımlar attıklarını kaydetti.

“Sokak güzelleştirme, cephe yenileme çalışmaları yürütüyoruz”

Halen 45 ilde, 80 tarihi meydanı kültürel değerlerine akla yatkın adına baştan ülkeye kazandırdıklarını anlatan Erdoğan, şunları söyledi:

“Konya’dahi Eskimemiş Mevlana Meydanı ile tarihi baştan ahit yüzüne çıkarıyoruz. Edirne’üstelik Mimar Sinan’ın emaneti Selimiye Camisi ve çevresini benzeri eski günlerinde olduğu kadar yeniden ayağa kaldırıyoruz. Bursa’bile Ulu Cami’yi de içine düzlük tarihi çarşı ve hanlar bölgesini diriltme ediyoruz. Selçuklu şehri Bitlis’imizde köprülerimizi, hanlarımızı, medreselerimizi, meydanımızı içerisine tıpkısı da budun bahçesi koyarak düzenliyoruz. Başkentimizin ilk dolgun bölük projesi olan Saraçoğlu Mahallesi’ni havuzu, parkları, yeşil alanları, anıt ağaçları ve tarihi binalarıyla özgün ve yemyeşil bir dirim alanı yerine şehrimize kazandırıyoruz. Tıpkısı şekilde Ankara Hergelen Meydanı, Erzurum Tarihi Meydanı, Yozgat Çapanoğlu Camisi, Kastamonu Nasrullah Camisi çevresiyle, Zonguldak, Muş, Kütahya, Isparta, Bingöl, Afyonkarahisar ve Kayseri’bile restorasyon projelerimizi tarihe vefa, geçmişe korku anlayışıyla layenkati sürdürüyoruz. Bunun beraberinde, Kızılcahamam Çarşısı’ndan Konya Alaaddin Caddesi’ne, Antakya Kurtuluş Caddesi’nden Trabzon Kaynak tarihi binalarına ve Beypazarı Sanatçılar Caddesi’ne büyüklüğünde yüzlerce sokakta güzelleştirme, cephe restorasyon çalışmaları yürütüyoruz.”

Reisicumhur Recep Tayyip Erdoğan, milyonlarca fidanla desteklenen, yeşil alanlarıyla gençlerin tatil ve okuma mekanları haline gelen ulus kıraathaneleri ile birlik 455 kavim bahçesini üstelik çarçabuk nesir ettiklerini aktardı.

Vatandaşlar tarafından sahiplenilen budun bahçelerinin, Türkiye’nin “Yeşile Okkalı Şehircilik Vizyonu”nun örnekleri yerine arsıulusal şehircilik ödüllerine müstahak görüldüğünü dile getiren Erdoğan, şunları kaydetti:

“Bilcümle bu çalışmalarla, TOKİ, vakit kaybetmeden yapı fail tıpkı çalım olmanın ötesine geçerek, Türkiye’nin ve dünyanın en eke içtimai hizmet yapıları arasına girmiştir. Elbette bunlarla yetinmedik. 2012 yılında toplamda 6,5 milyon yapıyı içeren, tarihimizin yeryüzü nazik kentsel dönüşümünü başlattık. Bittabi yekpare bu iri dönüşümün sahibi birlikte muhatabı bile yararlanıcısı birlikte milletimizin ta kendisidir. Bugün üstelik sizlerin huzurunda, toplumsal ev odaklı kentçilik atılımlarımıza yıpranmamış benzeri bölüt daha eklemenin mutluluğu içindeyiz. Bilindiği kabilinden 2019 yılında, evvel 50 bin adetlik, arkası sıra 100 bin adetlik iki sosyal hane projesi başlatmıştık. Bilcümle söylediğimiz kabilinden, bizim ayartıcı kuvvetimiz millettir. Bu projelere, 81 ilimizin değme köşesinden 2 milyonu çok vatandaşımızın başvurması, bizi henüz büyük adımlara sevk etmiştir. Hem yapılacak göz sayısını artırmaya hem dahi kampanyayı daim ağıl getirmeye karar verdik. İşte bu lansman töreniyle, ülkemizin rastgele durumunda beniz binlerce bakir içtimai konutun, bölük arsasının ve hareket yerinin nesir sürecini başlatıyoruz. Başvuruları erte bakımından başlayacak ve teşrinievvel kocaoğlan sonuna kadar sürecek bu projelerin önce temelini yılbaşında atıyoruz. Amacımız, evvel kadem konutlarını azami 2 sene süresince bitirip hak sahibi vatandaşlarımıza doğrulama etmektir.”

Mahalle kültürü, komşuluk ilişkileri gözetilecek

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, projelerin, yatay mimarlık esasıyla, dayanaklık etmek zait 3, medar pozitif 4 veya destek fazlalık 5 adına, depreme dayanıklı şekilde düz yazı edileceğini de aktardı. Erdoğan, “Projelerimizi, hele mahalle kültürünü, komşuluk ilişkilerini gözetecek, yeşili bilge kılacak bir anlayışla hayata geçiriyoruz. Temas şeyden önce bu gerçeğin altını özellikle resmetmek istiyorum, bu kampanya, sayısı ve kalitesi bakımından dünyadaki arz balaban göz yatırımını ifade etmektedir. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına hakeza toptan ve tarihi önemde tıpkı kampanyayla girmekten gurur duyuyoruz.” diye niteleyerek konuştu.